PPP, ESA, TBL 방법론의 접근법
https://www.youtube.com/watch?v=tdjnRNi-n6Q ( ← Methodology PPP ESA TBL)
Hello, welcome teachers. This is an introduction to the instructional methodology used in the design of ABC Time curriculum and online classes. In this training series which focuses on methodology, teachers learn about the instructional methods for helping English learners develop language skills. This is the second video in the series on methodologies.
선생님들 안녕하십니까? 이것은 ABC Time 교육과정과 온라인 수업의 디자인에서 사용되는 교육 방법론에 대한 소개입니다. 방법론에 초점을 둔 이 교육에서 교사들은 영어 학습자들이 언어 기술을 개발할 수 있게 돕기 위한 교육 방법들을 배울 것입니다. 이 비디오는 방법론에 대한 두 번째 비디오입니다.
Here we examine three, PPP, ESA and TBL. This video series provide teachers with just a brief overview of each methods and examples of how the method is deomonstrated in the design of classes as well as examples of how teachers can apply instructional strategies that support the methodologies.
여기에서 우리는 세 가지 즉, PPP, ESA와 TBL을 다룰 것입니다. 이 비디오는 각 방법론에 대한 간략한 개요와 교실 디자인에서 이 방법이 소개되는 예들과 교사들이 어떻게 이 방법론들을 지지하는 교육 전략들을 자신의 수업에 적용하는 방법도 다룰 것입니다.
In the second video in the series, we will discuss PPP. This stands for Present, Practice and Produce. We will also discuss ESA which stands for Engage, Study and Activate, and TBL, task-based learning -- which in the name means students learn language as they complete smaller or larger tasks.
시리즈로 되어 있는 이 두 번째 비디오에서 우리는 PPP를 논의할 것입니다. PPP는 Present, Practice, Produce를 의미합니다. 우리는 또한 ESA도 논의할 것인데 ESA는 Engage, Study, Activate를 의미합니다. 그리고 과업 중심 학습인 TBL -- 이름이 말하듯이 학생들이 작거나 큰 과업을 수행하면서 언어를 배우는 것을 방법론입니다.
The first video in this series examined CLIL, Content and Language Integrated Learning. And the next video in the series will examine other areas, but first let's look at PPP. One way to understand the value of PPP - Present, Practice and Produce - to see it as a way of ordering instruction.
이 시리즈에서 첫 번째 비디오는 '내용과 언어 통합 학습, CLIL'을 조사했습니다. 그리고 시리즈의 다음 비디오는 다른 분야를 조사할 것입니다. 그러나 우선 PPP를 보도록 하겠습니다. PPP - Present, Practice, Produce의 가치를 이해하는 한 가지 방법은 명령 지시의 방법으로 그 방법론을 보는 것입니다.
First, the teacher presents vocabulary, sentence structures or information about topics.
Next, the students are given opportunities to engage in guided practice and
Third, students engage in activities that allow them to use and produce language and new knowledge.
우선, 교사는 주제에 대한 어휘, 문장 구조 또는 정보를 제시합니다.
다음, 학생들은 지침이 주어진 연습에 참여할 기회가 주어집니다. 그리고
셋째, 학생들은 활동에 참여하여 언어와 새로운 지식을 사용하고 생산할 수 있습니다.
Here's an example of ABC Time lesson for teachers to use to present, help students practice and provide students with opportunities to produce the language. During presentation, the teacher may introduce vocabulary or sentence structures as happens in this lesson here. During practice, the students engage in activities that enable them to become more familiar with the new language. The activities may ask them to listen to the instructor say the word or phrase, and then the students identify a picture or match pictures and words as shown in this practice activity.
교사들은 학생들에게 제시하기 위해 사용할 수 있는 ABC Time의 예제가 여기에 있습니다. 이것으로 교사들은 학생들을 도와서 언어를 생산할 기회를 제공할 수 있습니다. 제시 중에 교사는 수업에서 일어나는 어휘나 문장 구조를 소개할 수 있습니다. 연습 중에 학생들은 활동에 참가하여 새로운 언어에 더 친숙해 질 수 있습니다. 이러한 활동들은 학생들이 교사가 단어나 구를 말하는 것을 듣도록 요구될 수 있습니다. 그러면 학생들은 그림을 확인하거나 연습 활동에서 보이는 그림과 단어를 매칭 시킵니다.
During production, students produce something. They demonstrate listening, speaking, writing and reading skills they have obtained after learning and practicing language. Production may include a variety of activities such as engaging in conversations with the teacher or other students, creating something like listing ideas either verbally or writing, or as shown here, engaging in a role-playing activity.
생산 중에 학생들은 어떤 것은 생산합니다. 그들은 학습과 언어 연습 후에 그들이 배운 듣기, 말하기, 쓰기, 읽기 기술을 보여줍니다. 생산은 교사나 다른 학생들과 대화에 참여하거나, 구두나 쓰기로 생각을 나열하거나 또는 여기에 보이는 것처럼 역할극 활동에 참여하는 것과 같은 다양한 활동들을 포함합니다.
What can teachers do to enhance to the value of the present practice and produced system of instruction? One resource discussing PPP shows it as a triangle to emphasize change from the teacher's speaking the most during presentation as indicated in the upper part of the triangle to the teacher offering guidance during practice but also providing plenty of opportunity for students to engage in speaking. As shown in the middle part of the triangle - then the students doing most of the talking to produce the language with the teacher only speaking when necessary as dipicted in the lower part of the triangle.
현재의 연습과 교육에서 생산된 시스템의 가치를 높이기 위해서 교사들이 할 수 있는 것은 무엇일까요? PPP를 토의하는 하나의 자원은 하나의 삼각형으로 보여주고 있는데 제시 중 가장 말을 많이 하는 교사(삼각형의 윗 분에 표시되어 있는)에서 연습 중에 지도를 할 뿐 아니라 학생들이 대화에 참여할 많은 기회를 제공하는 교사로의 변화를 강조하고 있습니다. 삼각형의 중간에 보이듯이, 그런 다음 필요할 때만 말을 하는 교사와 언어를 생산하기 위하여 가장 말을 많이 하는 학생들이 삼각형의 아래 부분에 표시되어 있습니다.
This emphasizes one of the goals of PPP to reduce teacher talk time and incerase student talk time. One way to reduce teacher talk time and avoid unnecessary lanaguage when giving directions, for example is to simply domonstrate how to do it. The teacher can reduce and simplify language used while demonstrating how to do something. For example, with this lesson the teacher could say "Find the words, watch TV, click and move the words to the picture." As the teacher is saying this, the teacher can perform the action of moving the words to the pictures to show the students what to do.
이것은 교사의 발화를 줄이고 학생의 발화를 늘리는 PPP의 목적 중의 하나를 강조합니다. 교사의 발화 시간을 줄이고 지시를 할 때 불필요한 언어를 피하는 한 가지 방법은 예를 들면 어떻게 할 것인지 단순하게 보여주는 것입니다. 교사는 무엇을 어떻게 해야 하는지 보여주는 동안 사용되는 언어를 줄이고 단순화시킬 수 있습니다. 예로 이 수업에서 교사는 이렇게 말할 수 있습니다. "단어들을 찾으세요. TV를 보세요, 단어를 클릭해서 그림으로 이동시키세요." 교사가 이렇게 말한다면 교사는 단어들을 그림으로 이동시키는 행동을 수행하면서 학생들이 무엇을 해야 할지 보여줄 수 있습니다.
If there are several steps of activity, it is best to break up the instructions into separate steps. The teacher can demonstrate a step stating it aloud and simple language asks students to perform the the step and then demonstrate the next step and ask students to perform it. Once students understand, all the steps they can continue with the activity completing all steps on their own. These are some ways teachers can support the PPP model. Next we will consider ESA, Engage, Study and Activate.
몇 가지의 활동 단계가 있다면, 지시를 여러 단계로 나누는 것이 최상입니다. 교사는 한 단계를 크게 말하면서 단순한 언어로 학생들에게 그 단계를 수행할 것을 요청하고, 그런 다음 다음 단계를 보여주고, 학생들에게 수행하도록 요청합니다. 일단 학생들이 이해하면 그들 스스로 모든 단계를 마무리하면서 모든 단계를 활동과 함께 지속할 수 있습니다. 이것이 교사들이 PPP 모형을 지원할 수 있는 방법들입니다. 다음에는 Engage, Study, Activate의 약자인 ESA를 생각해 보겠습니다.
ESA is similar to PPP in many ways. It is a way of ordering instruction or showing the way instruction will be handled.
First, the goal is to engage the students, get them interested
Next, students need to study the topic, learn it and practice it, and
Third, the students activate their learning by continuing to practice and engate in activities that help them to use and remember the language.
EAS는 많은 점에서 PPP와 비슷합니다. EAS는 지시를 하거나 지시가 다루어지는 방식을 보여주는 방법입니다. 우선 목적은 학생들로 하여금 참여하게 하고 흥미롭게 만드는 것입니다. 다음은 학생들은 주제를 공부하고, 배우고, 연습해야 합니다. 그리고 셋째로 학생들은 계속해서 연습하여 그들의 학습을 활성화하고 활동에 참여하고 그들이 언어를 사용하고 기억하게 돕는 것입니다.
Do you see overlapping patterns with PPP? Notice how some presenting may occur during warm-up in the engage phase. And presentation or presenting also occurs during the study phase. As the teacher introduces the new language to the students, practice occurs during the study phase as well. So the students can build their skills and abiities, but practice activities also help students activate learning. Students continue to activate their new knowlede and skills during the produced stage of PPP.
PPP와 겹치는 패턴이 보이는지요? Engage(참여) 단계에서 준비 중에 어떤 제시가 일어나는지 눈여겨 보시기 바랍니다. 그리고 Study(공부) 단계 중에 제시가 일어납니다. 교사가 학생들에게 새로운 언어를 소개할 때 Study(공부) 단계에서도 연습이 일어납니다. 그래서 학생들은 자신의 기술과 능력을 발휘할 수 있습니다. 그러나 연습 활동 또한 학생들이 학습을 활성화하도록 돕습니다. 학생들은 PPP 생산 단계 중에 그들의 새로운 지식과 기술을 계속해서 활성화합니다.
Although the two methodologies, PPP and ESA overlap instructional phases, the underlying emphasis of ESA is to promote student interest and engagement in all phases. ABC Time curriculum promotes this by providing activities that are designed to be interesting and help students stay focused on learning. Warm-up activities which may include watching and discussing a video that introduces a topic, for listening an audio file, discussing an interesting picture or engaging in some kind of introductory activity.
PPP와 ESA 두 가지 방법론이 지시 단계에서 겹치기는 하지만 ESA의 근본적인 강점은 학생의 흥미를 유발시키고 모든 단계에 참여하게 한다는 것입니다. ABC Time의 교육과정은 흥미스럽게 디자인되었으며 학생들이 학습에 계속해서 집중하도록 돕습니다. 준비 활동에는 주제를 소개하는 비디오 보고 토론하기, 오디오 파일 듣기, 흥미로운 그림 토론하기 또는 어떤 종류의 시작 활동에 참여하기 등이 포함될 수 있습니다.
Like this one for more advanced students the complete lesson for this warm-up teaches a science topic on 'being clean and healthy'. Before introducing new vocabulary like bacteria and germs, the teacher does a warm-up activity like this one. And students are asked to match pictures of dirty things or people to the word 'dirty' and pictures of clean things or people to the word 'clean'. To engage students further the teacher can ask questions to get students opinions like "Do you like being dirty?" or "When you get dirty, what do you do to clean up?"
이와 같이 고급반 학생들의 경우 이러한 준비를 위한 전체 수업은 "깨끗하고 건강하기"에 대한 과학 주제를 가르치고 있습니다. 박테리아나 세균과 같은 새로운 어휘를 소개하기 전에 교사는 이렇게 준비 활동을 할 수 있습니다. 학생들은 '더러운'이란 단어에 더러운 것이나 사람의 그림을 맞추도록, 그리고 '깨끗한'이란 단어에는 깨끗한 것이나 사람의 그림에 맞추도록 요청됩니다. 학생들을 더 참여시키기 위해 교사는 "더러운 것 같니?" 또는 "더러울 때, 깨끗하게 하려면 무엇을 하면 되지?"와 같은 질문을 학생에게 던져서 학생의 의견을 받을 수 있습니다.
Teachers can promote the underlying principles of the essay model by considering ways to keep students attention and interest. For example, teachers can give students trophies throughout the class to reward good work and effort. At the end of class, teachers can promote students' good work and effort by displaying students' screens and to show how well students did, and to assign medals for good participation speaking, listening and other performance.
교사들은 학생들의 관심과 흥미를 유지히는 방법을 고려하면서 중요한 에세이 모델을 권장할 수 있습니다. 예로 교사들은 교실 전체 전체를 대상으로 좋은 작업과 노력을 보상하기 위해서 트로피를 학생들에게 줄 수 있습니다. 수업 끝에, 교사는 학생의 스크린을 보여주면서 얼마나 학생들이 잘했는지 학생들의 좋은 작업과 노력을 격려할 수 있고 참여가 좋은 말하기, 듣기와 다른 수행에 대한 메달을 줄 수 있습니다.
Throught the class, teachers should plan lesson activities to help students stay engaged. For example, while one student is doing something on the class page or the board, other students may be asked to write on paper or perform actions. So all students have something to do while the one completes something on the class page, Students interest in motivation is also affected by correction methods.
수업 전반에 걸쳐 교사는 수업 활동을 계획해서 학생들이 지속해서 참여하도록 해야 합니다. 예로 학급 페이지나 보드에 한 학생이 무엇인가를 하고 있는 동안, 다른 학생들은 종이 위에 쓰거나 행동을 수행하도록 요청될 수 있습니다. 그래서 한 학생이 학급 페이지에 무엇을 채우고 있는 동안 모든 학생들이 무엇인가 할 것이 있게 됩니다. 학생들의 동기에 대한 관심은 또한 수정 방식으로 영향을 받습니다.
It is important to consider ways to correct students in a way that encourages them to keep trying. And one way to do this is to simply repeat something that has been said incorrectly, let the student hear it again and then move on. Finally while trophies can be used to reward students for correct answers, they can also be used to award students for effort. Awarding students for effort helps them to realize they will now be penalized if they say or do something incorrectly. And often knowing that encourages them to continue participating without risk, frequent praise is the best ways to keep students motivated.
학생들이 계속해서 노력하도록 격려하는 식으로 그들의 실수를 수정해 주는 방식을 고려하는 것이 중요합니다. 그것을 하는 방식 중 하나는 잘못 말한 어떤 것을 단순히 반복해서 학생이 그것을 다시 듣고 그리고 진행하는 것입니다. 결국 트로피를 사용해서 답변을 수정하기 위해 학생들에게 보상하는 데 사용될 수 있고, 그것들은 또한 노력한 학생들을 보상하기 위해서 사용될 수 있습니다. 노력으로 학생들을 보상하는 것은 만일 그들이 잘못 말하거나 잘못된 어떤 행동을 할 경우 그들이 벌을 받을 것임을 알도록 도울 것입니다. 그리고 이러한 것으로 학생들이 위험 없이 계속해서 참여하게 하도록 격려한다는 것을 알면 빈번한 칭찬이 학생들에게 계속 동기부여를 해 줄 수 있는 가장 좋은 방법임을 알 수 있습니다.
Another common instruction method used in language learning classrooms is TBL or Task-Based Learning. In essence, TBL teachers give students a task which students must complete using whatever English they happen to know that will help them complete the task. TBL processes can occur in many ways, but there's a very basic outline of the model here. It typically follows. Free task activities such as presenting what the students will do, task activities. So the students begin to perform the task and then review the presentation of what the students did.
언어 학습 교실에서 사용되는 다른 공통되는 지시 방식은 과업 중심 학습 또는 TBL입니다. 근본적으로 TBL 교사들은 학생들에게 그 과업을 완성할 수 있도록 그들에게 도움이 되는 어떠한 영어라도 사용해서 그 과업을 완성해야 합니다. TBL 절차는 많은 방식으로 일어나지만 여기에 매우 기본이 되는 개요가 있습니다. 일반적으로 다음과 같습니다.
In task-based learning, the teacher might introduce vocabulary or sentense structures that students will likely need to complete the task. But the emphasis in a TBL class is on completing the task, not necessarily on specific vocabulary learning. Here are some examples. The teacher may begin class by explaining to the students that they need to prepre a list of school supplies and a budget showing how much money is need to obtain the supplies. The teacher may show an example of the final product the students need to present at the end of class and how they will present it. The teacher may also explain the ways will acquire the information they need to complete the task.
과업 중심 학습에서 교사는 과업을 수행하기 위해 필요할 수 있는 어휘나 문장 구조를 학생들에게 소개할 수 있습니다. 그러나 TBL 교실의 초점은 과업을 수행하는 것에 있습니다. 특정 어휘 학습이 필요한 것은 아닙니다. 여기에 몇 개의 예제가 있습니다. 교사가 학생들에게 학교 물품의 목록을 준비해야 한다고 설명하면서 그 물품들을 구입하려면 얼마나 많은 돈이 필요할 것인지를 보여주는 예산으로 수업을 시작할 수 있습니다. 교사는 수업 끝에 학생들이 제시해아 하는 최종 물품의 예와 학생들이 그것을 어떻게 제시할지 방법을 보여줄 수 있습니다. 교사는 또한 과업을 수행하기 위해 그들이 필요로 하는 정보를 얻을 수 있는 방법도 설명할 수 있습니다.
While the students work on the task the teacher may check on progress and offer language or other guidance that will help them complete the task. The students will likely use much auxiliary language besides the vocabulary one expects to hear when discussing the topic.
학생들이 과업에 대해 작업을 하는 중에 교사는 진행을 확인하고 그들이 과업을 완성할 수 있도록 도울 수 있는 언어나 다른 안내를 제공할 수 있습니다. 학생들은 주제를 토의할 때 들을 수 있다고 기대되는 어휘 이외에 많은 보조 언어를 사용할 수도 있습니다.
ABS Time lessons are not designed fully around the TBL model. Instead ABC Time lessons typically presents specific vocabulary and structured practice following the PPP and ESA models which is especially beneficial for younger learners. Howerver often during the production stage for older learners students are presented with tasks that they complete individually or with team members. They use new language they have recently learned in any language they know to help them complete and present the task. Here's an example in a level nine lessons wherein students are asked to complete the task of creating a personal schedule. However the teacher introduces a target sentense "I start to do such-and-such at such-and-such time and at such-and-such, when presenting their schedules students are expected to use the target sentense.
ABS Time 수업은 전적으로 TBL 모형을 기반으로 디자인되지 않았습니다. 대신에 ABC Time 수업은 PPP와 ESA을 따르는 특정 어휘와 구성 연습을 제시하고 있으며, 이는 특별히 어린 학습자들에게 유리합니다. 그러나 성인 학습자 학생을 위한 생산 단계 중에 학생들은 개인적으로 또는 팀 멤버와 그들이 완성해야 하는 과업을 가지고 제시를 할 때가 자주 있습니다. 그들은 그들이 최근에 배운 새로운 언어를 사용하여 과업을 완성하고 제시합니다. 여기에 level 9 수업에 있는 예제가 있는데 그 반의 학생들은 개인 스케줄을 만드는 과업 수행을 요구받았습니다. 그러나 교사가 목표 문장 "더는 이러저러한 일을 이러저러한 시간에 이러저러하게 하기 시작합니다"을 소개하지만, 그들의 스케줄을 제시할 때 학생들은 목표 문장을 사용하는 것이 예상됩니다.
However teachers can add extension questions onto the discussion about the task and encourage students to produce both the target language and additional language they may know to explain or present more of their own thought. This encourages students to engage in more natual back-and-forth conversation about topics. So notice first the students share the information using the target sentence and then auxiliary questions are asked such as "How long do you play basketball?" or "What books do you read?" Again this encourages conversation in a natural way.
그러나 교사들은 과업에 대한 토의에 덧붙여 확장 질문들을 추가하고 학생들을 격려해서 목표어와 그들이 알 수 있는 다른 언어를 사용해서 그들 자신에 대한 생각을 추가적으로 설명하고 제시할 수 있습니다. 이것은 주제에 대하여 학생들이 더 자연스러운 오락가락 하는 대화에 더 깊이 참여할 수 있도록 격려합니다. 따라서 먼저 학생들이 목표 문장을 사용하여 정보를 공유하는지를 확인하고 "얼마나 오랫동안 농구를 하나요?" 또는 "어떤 책을 읽나요?"와 같은 추가적인 질문들을 물을 수 있습니다. 다시 이런 것은 자연스러운 방식으로 대화를 격려합니다.
Well, this ends our second video in the series of methodology that is used in the preparation of ABC Time curriculum. Once again you're encouraged to research the methods discussed. Here are some links that may be useful to you as you do that. Thanks again for your attention. Happy teaching!
그러면 ABC Time에서 사용되는 방법론의 시리즈의 두 번째 비디오를 마칩니다. 다시 한번 논의된 방법들을 조사하시기 바랍니다. 여기에 여러분에게 도움이 되는 몇 링크들이 있습니다. 다시 경청해 주셔서 감사합니다. 행복한 수업 되시길 바랍니다!
내용이 좋아서 길어도 선택했는데 길어도 너무 기네요. 한국에서 한국어를 목표어로 공부하려고 준비하는 외국인들을 가르치려면 다양한 교수법과 수업 때 적용할 방법론들, 그리고 activities들도 많이 공부해야 합니다. 오늘 수업도 못 들었습니다. 지금부터 시작해야... 자세히 볼 시간이 없어 오역도 많고 오타도 많을 것입니다.
수업에 적용할 여러가지 방법론들이 있는데 한국에서는 PPP 모형이 일반적으로 사용되고 있습니다. 수업 진행 순서와 어떤 요소를 넣을 것인가를 결정하기 위해서는 예비 교사들이 많이 준비를 해야 합니다. 저도 준비하는 입장에서 공부 중인데 교수법과 수업 방법론, 여러가지 활동들이 다 외국에서 개발된 것들이라 영어 비디오를 보면서 공부하고 있습니다. 자격증을 준비하시는 분들 좋은 결과 바랍니다.
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